Carte Blanche news

© Camillegharbi / Camille Gharbi
Corps de texte

Actualités

• « Les Matins Carte Blanche » :  l'entrée au musée d’Orsay est possible dès 9h (au lieu de 9h30) sur présentation de votre Carte Blanche sous réserve de modifications ponctuelles des horaires d'ouverture. Cet avantage est valable pour le porteur de la Carte blanche ainsi que pour un invité dans le cas d'une adhésion à la formule Duo.

Attention : l'ouverture dès 9h ne sera pas possible le mardi 31 janvier 2023

Multipliez vos sorties culturelles !

Grâce à votre Carte Blanche, profitez d’offres promotionnelles chez nos partenaires à prix réduit.
Pour bénéficier des tarifs réduits, présentez votre Carte Blanche en cours de validité aux caisses des partenaires concernés. Si vous êtes déjà adhérent chez un partenaire, votre adhésion Carte Blanche est à prix réduit. Consultez nos offres tarifaires ici.
Consultez également l’agenda du musée ici.

Permanent offers with our partner institutions

Book and gift shop. Art can be worn and carried away!

Bring back a souvenir of your visit.
The book and gift shops invite you to satisfy your curiosity and your wishes, from works of art of the 19th and 20th centuries to souvenirs. The opportunity to take advantage of your 5% discount on books and to benefit from an exceptional 10% discount on other products.
No time to make your purchase on site? Get online discounts on all products with the code.

Paris Musées

Museums of art and history, quaint museums, the homes of artists and writers, and much more. The fourteen museums of the City of Paris bring together exceptional collections both in terms of their diversity and their quality. These collections all bear witness to the history of Paris to varying degrees. The Paris Musées card gives you access to all the temporary exhibitions presented in the museums of the City of Paris.
Member offer: Reduced rate on presentation of your Carte blanche at the ticket offices of the museums concerned:
€35 instead of €40 for the individual package
€50 instead of €60 for the duo package
€15 instead of €20 for the young person’s package
Visit the Paris Musées website.

Barnes Foundation

Discover the collection of the Barnes Foundation in Philadelphia. Recognized as one of the most important ever assembled by a private individual in the fields of Impressionism, post-Impressionism and early modern art.
Member offer: Free priority admission on presentation of your valid Carte blanche. Offer valid for the member and one guest.

Louvre Abu Dhabi

Located on Saadiyat Island, the Louvre Abu Dhabi is a universal museum dedicated to reflecting the exchange of cultures through works of art, from prehistory to the present day. The museum galleries tell the story of mankind in twelve chapters. Each chapter focuses on one theme, revealing common links, from prehistoric art to contemporary art. The artworks highlight universal themes and shared influences.
Member offer: Free priority admission on presentation of your valid Carte blanche. Offer valid for the cardholder and one guest for the Carte blanche Duo.

Musée Rodin

The Rodin Museum is a museum that since 1919 has been responsible for the conservation and dissemination of the work of Auguste Rodin (1840-1917). Through its two sites, in Paris and in Meudon, the institution holds a collection of nearly 6,800 sculptures, 8,000 drawings, 10,000 old photographs and 8,000 other objets d’art.

Member offer: Reduced rate for all Rodin card members (and on all packages) granting admission to all the permanent collections of the Rodin Museum in Paris and the Rodin Museum in Meudon, as well as to current temporary exhibitions where applicable.

For questions about the Carte blanche, please fill out the online contact form below. We will reply as soon as possible.

List of partner institutions

• Le Louvre Abu Dhabi
  • Société des Amis du Louvre
  • Galeries Nationales – Grand Palais – Carte Sésame
  • Paris Musées
  • Musée Rodin
  • Musée d'Art Moderne de Paris

See also:

Musée Rodin

Le musée Rodin assure depuis 1916 la conservation et la diffusion de l’œuvre d’Auguste Rodin (1840-1917). Vous y trouverez ses plus grands chefs-d’œuvre exposés dans le magnifique écrin choisit par le sculpteur lui-même, composé de l’hôtel particulier du XVIIIe siècle et son jardin de sculptures en plein cœur de Paris, ainsi que son lieu de vie et de travail à Meudon.

Offre adhérent : deux journées portes ouvertes par an et tarif réduit sur la carte d’adhésion Rodin, donnant accès aux collections du musée Rodin Paris pour une personne et Carte une personne + un invité, et du musée Rodin Meudon (ouvert d’avril à septembre) ainsi qu’aux expositions.

Visuel carte partenaire musée rodin
Visuel carte partenaire musée Rodin